به وبلاگ نســــــیم هیرمند خوش آمدید

۵ مطلب در مهر ۱۳۹۵ ثبت شده است

آمریکا همواره یکی از کشورهای است که در جهان به چشم کشوری آزاد قلمداد میشود که در تبلیغات خود حتی بسیاری از جوانان علاقه مند به سفر های خارجی را به این کشور می کشانند تا چهره ای متفاوت از خود به جهان نشان دهند.
اما آزادی در آمریکا را می توان گفت یک ادعایی بیش نیست، زیرا هر روز در خبر ها دست کم چند خبر از قتل و تجاوز و یا دزدی از آمریکا می شنوید که این نشان از نا امنی شهروندان آن کشور را می دهد و یا حتی میتوان کشوری بی در و پیکر آن را دید.
گرچه آمریکایی ها خود را برتر از دیگر کشورها می دانند و قدرت مطلق را از آن خود دارند اما همان قدرت ها بارها با کشورهای ضعیف عربی شکست خورده و یا ملوانای که به دست سرداران ایرانی دستگیر شدند و اشک ترس و اضطراب در چهره آنان دیده می شد.
سربازانی که در فیلم های اکشن هالیوودی می توانند یک کوه را جابه جا کنند و یا به تنهایی با یک لشکر مبارزه نمایند به دست نیروی سپاه جمهوری اسلامی ایران آنگونه دستگیر می شوند .
این کشور در طول تاریخ رهبران متعددی در خود دیده است ، رهبرانی که در قالب ریاست جمهوری به مدت 8 سال سکان هدایت این کشور را بر عهده می گیرند.
شاید در خبرها شنیده باشید که این روزها اسناد و مدارکی از سوی دو نامزد ریاست جمهوری این کشور علیه هم رونمایی می شود به چه تعدادی رسیده است از همه مهمتر اینکه در این اسناد شهوت پرستی و حتی تجاوز نیز دیده می شود .
جمعه (23 مهر) دو زن به نام‌های کریستین اندرسون و سامر زروس، ترامپ را به آزار جنسی متهم کردند، پیش از این نیز اتهامات مشابهی علیه ترامپ مطرح شده بود ولی او تمام آنها را رد کرد و چنین افرادی را «دروغگو» خواند.

این ادعاها درحالی مطرح می‌شوند که ستاد انتخاباتی ترامپ طی هفتۀ گذشته و به‌دنبال افشای یک فایل صوتی و ویدئویی از اظهارات توهین‌آموز او علیه زنان در حدود 11 سال پیش، با موج بی‌سابقۀ انتقادات روبرو شده‌است.
افرادی که گذشته این چنینی دارند چگونه می توانند سکان یک کشور که قدرت اول جهان خوانده می شود را به دست بگیرد ؟ رهبران مفسدی که با قدرت و نفوذی که در بدنه سیاست دارند توانسته اند تا این مرحله از انتخابات پیش آیند و مردم این کشور نیز از بین تنها دو حق انتخاب به اجبار به یکی از این دو باید رای بدهند.
اگر به گذشته این کشور نیز بازگردیم رهبران نخستین آمریکا همان هایی هستند که برده داری را در شان خود می دانستند و از سیاه پوستان به عنوان یک برده استفاده می نمودند.
آمریکا کشوری که سیاست ها و امنیت کشور خود را نمی تواند محقق سازد و این روزها ادعای برقراری امنیت در کشور های حوزه خلیج فارس را دارد، سیاست هایی که دیگر دستشان برای همه جهانیان نمایان شده است .

یادداشت: وحید شهرکی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مهر ۹۵ ، ۰۹:۵۵
وحید شهرکی

انسان همیشه به نماز محتاج است و در عرصه های خطر محتاجتر.

حقیقتاً این نمازهایى که ما مى‏خوانیم، در واقع اداى بندگان خدا را درمى‏ آوریم. بنده به خودم که مراجعه مى‏کنم، این‏طورى مى‏ بینم، چون بندگان برجسته‏ى خدا طور دیگرى نماز مى‏خوانند؛ تسبیح که مى‏کنند، تسبیح از دل و جانشان برمى‏خیزد؛ سجده که مى‏کنند، در واقع دلشان سجده مى‏کند.

نماز برترین چیزى است که مى‏تواند همه‏ى افراد جامعه‏ى مسلمان را به تهذیب اخلاقى و تعالى روحى و معنوى برساند.

نماز تسلّا بخش و آرامشگر دلهاى مضطرب و خسته و به ستوه آمده، و مایه‏ى صفاى باطن و روشنى روان است.

نماز جمعه یکى از پایه ‏هاى اساسى حفظ نظام اجتماعى و مهمترین عامل حفظ روحیه و ایمان مردم است.

همگان نماز را که داروى شفابخش روح و مایه‏ى صفا و آرامش و نورانیت است، بر همه ‏ى کارهاى دیگر مقدم دارند و در هیچ شرایطى خود را از آن محروم نسازند و هرگز به بهانه‏ى مشغله و گرفتارى، این حضور رهایى ‏بخش در محضر آفریدگار رحیم و کریم و عزیز را از دست ندهند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ مهر ۹۵ ، ۰۹:۴۲
وحید شهرکی

به گزارش همه با هم به نقل از پایگاه حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری، یک سرفصل دیگری که مطرح میخواهم بکنم مسئله‌ی امنیّت است... و به نظر من سه بخش هم در اینجا مورد توجّه است:
۱.روحیّه‌ی انقلابی و دینی مردم
۲.دستگاه‌های نظامی و امنیتی
۳.ابزار و وسیله های دفاعی و نظامی
هر کسی این سه عامل را تضعیف کند،به ضرر کشور اقدام کرده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ مهر ۹۵ ، ۱۰:۵۲
وحید شهرکی

سعید طوقانی، سال 1348 در تهران به دنیا آمد و به لحاظ اینکه پدرش مرحوم حاج اکبرعلی طوقانی از ورزشکاران باستانی بنام تهران بود. در سن چهار یا پنج سالگی به این ورزش علاقه‌مند شد و به همراه پدر و برادران بزرگترش که آنان نیز از جمله ورزشکاران بودند، در زورخانه حضور پیدا می‌کرد.

علاقه زیاد او به شیرینکاری در ورزش باعث شد تا در این زمینه رشد بسیاری کند و با ارائه نمایش‌های زیبا، همگان را متحیر سازد . شش سالگی او مصادف بود با حضور بیش از پیشش در عرصه ورزش باستانی و در سن هفت سالگی در مراسمی با حضور مسئولین رده بالای مملکتی آن زمان در سال 1356 توانست تنها در عرض 3 دقیقه 300 دور به دور خود بچرخد و با اجرای حرکات منحصر بفرد، بازوبند پهلوانی کشور را از آن خود سازد.


پوسترها و تصاویری با عنوان «پهلوان کوچولوی کشور سعید طوقانی» زینت بخش زورخانه‌ها و نشریات ورزشی شد .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ مهر ۹۵ ، ۰۹:۳۹
وحید شهرکی

به گزارش همه با هم، دفاع مقدس از قله های رفیع تاریخ انقلاب اسلامی در کشور محسوب می شود که به همه جهان نشان دادند امت اسلامی تا خون در رگ هایشان جریان دارد پای ارزش ها و اعتقادات خود ایستاده اند و این دفاع هر روز پر رنگ تر می شود. شاید نوع و ساختارش عوض شده باشد ولی اصل آن پا برجاست.

در جنگ 8 ساله تحمیلی سلاح حرف اول را می‌زد و در جنگ آمروز بصیرت و بینش حرف اول را می‌زند. جنگ دیروز و جنگ امروز دارای یک سری اشتراکات و تفاوت‌هایی با هم است، در بیان اشتراکات این دو جنگ، اولین نقطه اشتراکات، اهداف برپا کنندگان این جنگ‌ها است و نقطه بعدی، اهداف افراد حاضر در جبهه خودی است. در «جنگی که بود و جنگی که هست» هدف دشمن یکی و آن انهدام جبهه مقابل است.


مولفه که امروز باید در سرلوحه کار ما قرار گیرد تا بتوانیم همچنان راه 8 سال دفاع را با قدرت ادامه دهیم همان طور که رهبر انقلاب فرمودند می توان در سه بند خلاصه کرد؛

بستر تحقق اقتصاد مقاومتی فراهم کنیم و با الگو قرار دادن مولفه های اقتصاد مقاومتی، خودکفایی و بی نیازی را محقق سازیم تا دشمنان نتوانند با اینگونه دستاویزها ما را تهدید کنند.
مرجع وبلاگ نویسان سیستان و بلوچستان در نظر دارد همزمان با هفته دفاع مقدس، جنبش ” دفاع همچنان باقی است” برگزار نماید.
این موج در قالب های یادداشت، عکس نوشته، پوستر، گزارش، عکس از دوران دفاع مقدس، خاطره جانبازان ایثارگران برگزار میشود و برای ارسال آثار لینک مطلب وبلاگ خود را در قسمت نظرات همین مطلب  ارسال نمایید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ مهر ۹۵ ، ۰۹:۰۷
وحید شهرکی