به وبلاگ نســــــیم هیرمند خوش آمدید

۱۲ مطلب در آذر ۱۳۹۴ ثبت شده است

به گزارش نسیم هیرمند: حتما بارها با این سوالات و شبهات روبرو شده اید که "آیا زمان پیغمبر حجاب اجباری بود؟" و " آیا گیر ما یک تار مو است؟ " و ... . حجت الاسلام کاشانی با بیان نکات و دلایل گوناگون به این شبهات پاسخ گفته و چندین نمونه از تاریخ اسلام را بر وجوب و اهمیت رعایت حجاب در زمان پیامبر اکرم (ص) بیان می کند.
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آذر ۹۴ ، ۱۶:۵۲
وحید شهرکی

درصد تاثیر گذاری دیپلماسی لبخند در مقابل دشمنان و مستکبرین بر زمینه سازی ظلم بر مسلمانان چقدر بوده است ؟

وبلاگ" نسیم هیرمند" نوشت:

 

سایه اقتدار جهموری اسلامی ایران در روابط بین الملل چقدر توانسته کار را برای مستکبرین دشوار کند و باعث شود تا هر روز شاهد کشته شدن و تعرض به حثیت مسلمانان و انسان های آزاده نباشیم ؟

آیا اسلام فقط جاذبه دارد یا دارای دافعه نیز می باشد ؟
چرا هنگامی که از دافعه اسلام که عکس العملی در مقابل ظلم مستکبرین است سخن به میان می آید عده ای روشنفکر نمای داخلی قشر حزب اللهی را به خشونت متهم می کنند ، نکند طرفدار یا جیره خوار مستکبرین هستند ؟
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ آذر ۹۴ ، ۱۶:۴۱
وحید شهرکی

ﺍﮔﻪ ﻓﺎﺯﺕ ﻏﻤﻪ ، ﻭﺍﺳﻪ ﺍﯾﻨﻪ ﮐﻪ ﺍﺭﺗﺒﺎﻃﺖ ﺑﺎ ﺧﺪﺍ ﮐﻤﻪ!

به گزارش نسیم هیرمند ؛
هوالکافی :

حی علی صلاه در اذان یعنی

عزیزکم

قدری

تعجیل

کن

دلم برایت تنگ شده

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ آذر ۹۴ ، ۱۶:۳۸
وحید شهرکی

پدیده چشم و هم چشمی‌ها به عنوان یک آفت برای سنت، جامعه و زندگی اجتماعی و خانوادگی مطرح است، البته هر چند که هیچ کس با سفره آرایی و زیبا جلوه دادن سنت‌ها مخالف نیست بلکه این فدا شدن اصل در برابر فرع است که دغدغه‌ی این روزگاران است.
 

نسیم هیرمندمنتشر کرد :

صدای پای یلدا آرام آرام به گوش می رسد، سنتی از ایرانی ها برای گرم نگه داشتن مهر و محبت خانواده ها آن هم وقتی که سردی هوا بر درب خانه ها می کوبد . اکنون این پدر بزرگ ها و مادربزرگ ها هستند که خانه را آماده می کنند تا میزبانی همیشگی برای فرندان و نوه های خود باشند.

شب یلدا آیینی خانوادگی است که هر منطقه از ایران بنا بر موقعیت خود آداب و رسومی برگزار می کند. ایران سرزمینی است غنی از فرهنگ ها و آداب و رسومی که همگی موجب گرمی و نزدیکی دل ها می شود.

آیین شب یلدا یا شب چله، خوردن آجیل مخصوص، هندوانه، انار و شیرینی و میوه های گوناگون است که همه جنبه نمادی دارند و نشانه برکت، تندرستی، فراوانی و شادکامی هستند.
البته شب یلدا نیامده شبکه های اجتماعی به استقبال آن رفته اند؛ موجی از تصاویر سفره های رنگارنگ شب یلدا که دستخوش تجملات و چشم هم چشمی ها شده است.

این روزها آنقدر که تنوع و رنگارنگ بودن شب چله مهم است گرمی دیدارهای خانوادگی و زنده کردن یادها مهم نیست.

تزیین و میوه آرایی میوه های شب چله, تنقلات رنگارنگ و شیرینی جات متنوع این شب هر چند نشان از ذوق و سلیقه ی بانوی خانه دارد اما نباید آن را فدای اصل کرد و مهم ترین درس اخلاقی و انسانی این شب را به خاک سپرد موضوعی که از پدرها و پدربزرگ ها به ودیعه داده شده و آن هم دیدار با اقوام برای نزدیکی دلهای خانواده ها است.

هر چند گرانی بازار این شب برای بسیاری سخت خواهد بود اما باید سعی کرد که رفت و آمدها را هر چند با یک پذیرایی ساده فراموش نکنیم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ آذر ۹۴ ، ۱۶:۳۷
وحید شهرکی

نِی دل ماندن دراین میخانه دارم ساقیا / هر که آمد بر در این میکده طرار شد

به گزارش نسیم هیرمند؛

ساقیا میخانه اَت جایِ منِ غمخوار شد

از برای جُرعه جامی این تنم بیمار شد

نِی دل ماندن دراین میخانه دارم ساقیا

هر که آمد بر در این میکده طرار شد

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ آذر ۹۴ ، ۱۶:۳۶
وحید شهرکی


اما معجون تازه دولت اعتدال برای افزایش نرخ ازدواج جوانان عجیب و محیرالعقول است؛ چراکه دولت در هفته‌های گذشته و هم زمان با ابلاغ سیاست‌های کلی محیط زیست توسط رهبر انقلاب از طرح ازدواج سبز رونمایی کرد؛ این طرح ناشی از تلفیق مسائل زیست محیطی با مقوله ازدواج بود.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ آذر ۹۴ ، ۱۲:۵۵
وحید شهرکی



امروزه فضای اینترنت و شبکه های اجتماعی در بین مردم و جوانان از محبوبیت خاصی برخوردارند به طوریکه تقربیاً 100 درصد جوانان و کاربران اینترنت عضو شبکه های اجتماعی هستند ولی در این فضا امنیت اطلاعات حرف اول را می زند.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ آذر ۹۴ ، ۱۸:۵۵
وحید شهرکی

گونه یک تظاهرات کوچک در لندن یا یک تظاهرات صدها نفری در «هنگ کنگ» پوشش داده می‌شود اما یک گردهمایی۲۰میلیونی با وجود وحشت و سرو صدای عراق، حتی موفق نمی‌شود به زیرنویس اخبار راه پیدا کند.

وبلاگ "رهروان ولایت" نوشت:

با گذشت ثانیه‌ها، دل‌های آکنده از عشق ولایی و شور حسینی برای حضور در راهپیمایی عظیم و پرشور اربعین بی‌قراری می‌کند و برای اینکه شکوه و اقتدار حسینی خود را به همه جهانیان بالاخص استکبار نشان دهند سر از پا نمی شناسند.

استکبار، که با همینه پوشالی خود ادعاهای توخالی فروارانی داشته است این روزها به خود می‌لرزد، حرکت خودجوش و مردمی اربعین و شکوه ولایی همایش اربعین، خواب از سر استکبار جهانی و دشمنان دیرینه دین مقدس اسلام ربوده است؛ 

دشمنان بیش از هر چیز از نهضت امام حسین (علیه السلام) و سرخی خون شهدای کربلا هراس دارند و شما زائران نیز در راستای زنده نگه داشتن این راه و نهضت همیشه ماندگار و مایوس کردن دشمنان حرکت کرده‎اید. این روزها نه تنها شیعیان و مسلمین بلکه هزاران نفر از اهل‌کتاب نیز مشتاقانه خود را به کربلای معلی می‌رسانند تا آن‌ها نیز سهمی از این سفره بی‌نهایت الهی و حسینی داشته باشند.

راهپیمانی اربعین را از هر بُعد نگاه کنیم برترین است این راهپیمایی و اجتماع عظیم که در سراسر جهان اسلام در اربعین اتفاق خواهد افتاد از دو نظر بسیار مهم و حائز اهمیت است: یکی در بعد معنوی موضوع  و پاداش و اجر معنوی آن برای کسانی که در این مسیر قدم بر می‌دارند و دیگری که بسیار مهم و حائز اهمیت است بعد سیاسی و اجتماعی این اجتماع عظیم است که توسط خیل زائرانی که با تحمل مشقت و سختی‌های فراوان به عنوان یک تمرین ایثارگری به یاد کاروان اسرای اهل‌بیت امام‌حسین (علیه السلام) طی طریق می‌نمایند به نمایش گذاشته می‌شود.

در اهمیت بعد معنوی همین بس که زائر حسینی در اولین قدمی که برای زیارت بر می‌دارد گناهان وی بخشوده شده و بی‌گناه به زیارت اباعبدالله(علیه‌السلام) مشرف می‌شود.[۱]
در روایت دیگری آمده است: «هر کس امام حسین(علیه‌السلام) را با شناخت حقّ او زیارت کند، خداوند گناهان گذشته و آینده‌اش را می‌آمرزد».[۲] اینکه منظور از مغفرت گناهان آینده چیست آیت الله سعادت پرور در کتاب فروغ شهادت می‌فرماید: «منظور از مغرفت «متاخّر» در این روایت شریف، مغفرتِ از گناه نیست بلکه مراد، برداشته شدن حجاب‌های میان بنده و خداوند است که در این عالم و عالم آخرت، مانع از مشاهده جمال و کمال حقّ سبحانه بوده است.[۳]

با توجّه به اهمیّتی که زیارت امام‌حسین(علیه‌السلام) از دیدگاه روایات دارد، زوّار اربعین سزاوار است به این نکته مهم و حیاتی نیز توجّه داشته باشند که اگر زیارت آن‌ها «عارفا‌ً بحقّه» باشد یعنی از روی معرفت و شناخت به زیارت حضرت  مشرّف شوند، با برداشته شدن حجاب‌های ظلمانی، به دیدار جمال و جلال الهی نائل خواهند آمد. خداوند به همه زائرین این نوع زیارت را روزی فرماید!

در بعد سیاسی اجتماعی نیز این راهپیمانی، سیاسی‌ترین راهپیمایی جهان می‌باشد چرا که  علی‌رغم عظمتش، این همایش ۲۰ میلیونی در رسانه‌های جهانی بایکوت خبری می‌شود؛ در حالی‌که اگر یک جمع یک میلیونی [که یک بیستم جمعیت ۲۰ میلیونی اربعین است را در نظر بگیریم] تنها ۲۰ کیلومتر در هر جای دنیا راه بیافتد، تمام رسانه‌های دنیا ۲۴ ساعته حرکت این جمعیت اندک را پوشش می‌دهند، اما در خصوص راهپیمایی اربعین سکوت کرده و گزارشی را اعلام نمی‌کنند.

اما در این میان نشریه معروف آمریکایی «هافینگتون پست»  در مقاله‌ای به زیارت میلیونی اربعین حسینی پرداخته است؛ وی از رسانه‌های غربی به‌خاطر برخورد سیاسی با اربعین حسینی به شدت انتقاد می‌کند و می‌پرسد: «چگونه یک تظاهرات کوچک در لندن یا یک تظاهرات صدها نفری در «هنگ کنگ» پوشش داده می‌شود اما یک گردهمایی۲۰میلیونی با وجود وحشت و سرو صدای عراق، حتی موفق نمی‌شود به زیرنویس اخبار راه پیدا کند. علیرغم این که این رخداد دارای تمام عناصر حیاتی و ویژگی‌های چشم نواز، ارقام بزرگ و گیج کننده، اهمیت سیاسی، پیام انقلابی، پیشینه تاریخی و اصل وجود است، یک تحریم غیر رسمی رسانه‌ای به این رویداد بسیار بزرگ تحمیل شده است.» [۴]

با توجه به شرایط خاص منطقه و شکست‌های پی در پی تروریست‌ها در نقاطِ مختلف، شکوه حضور شیعیان در راهپیمایی اربعین حسینی به عنوان سیاسی‌ترین مانور سالیانه خود بیش از گذشته و با تاثیری عمیق‌تر از نظر سیاسی و تبلیغاتی خواهد بود. مهم‌تر از این حضور پر شور، همراهی با اهداف واقعی نهضت حسینی و زنده نگه داشتن آرمان‌های ناب عاشورا در تمامی صحنه‌ها است که با تمسّک به آن‌ها می‌توان در مقابل تمامی زیاده خواهی‌های دشمنان و مستکبران دنیا ایستادگی کرد.

_______________________________
پی‌نوشت:
[۱]. «انَّّ الرَجُلَ لَیَخرُجُ الی قَبرِ الحُسَینِ علیه السلام فَلَهُ اِذا خَرَجَ من اهلِهِ بِاوَّلِ خُطوَه مَغفِرَهُ ذُنُوبِه ...» هنگامی که شخص از بین خانواده اش، به سوی مزار امام حسین علیه السلام خارج شد، در برابر اولین قدم آمرزش گناهانش می باشد ...
[۲]. «مَن زَار الحُسَین علیه السلام عارفَا بحَقِّه، غَفَرَ الله لَهُ ما تَقَدَّمَ مِن ذَنبّه وَ مَا تَأَخَّر» (کامل الزیارات، ص۱۳۸،باب۵۴)
[۳]. آیت الله سعادت پرور، فروغ شهادت

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ آذر ۹۴ ، ۱۸:۱۴
وحید شهرکی

IMG_6079

 

IMG_6081

 

IMG_6086

 

IMG_6094

 

IMG_6162

 

IMG_6163

 

IMG_6171

 

IMG_6176

 

IMG_6190

 

IMG_6204

 

IMG_6210

 

IMG_6214

 

IMG_6238

 

IMG_6240

 

IMG_6257

 

IMG_6260

 

IMG_6280

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ آذر ۹۴ ، ۱۳:۴۷
وحید شهرکی