به وبلاگ نســــــیم هیرمند خوش آمدید


65676.jpg


۱۶ مرداد ۱۳۵۸، پس از بمباران جنوب لبنان توسط نیروهای رژیم صهیونیستی حضرت امام خمینی(ره) از مسلمانان جهان خواست تا با انتخاب آخرین جمعهء ماه رمضان به نام «روز قدس»، در این روز همبستگی خود را در حمایت از «حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین» به نمایش بگذارند.از همان سال مردم غیور و شهید پرور شهرستان هیرمند با تجمع و راهپیمایی در خیابان های این شهر هر ساله اعتراض خود را به جهانیان نشان داده و از مردم مظلوم فلسطین دفاع می کنند

روز خنثی کردن توطئه فراموشی مسأله فلسطین
روز قدس، از روزهاى بسیار مهم و تعیین کننده است. سالهاى متمادى است که سعى مى‌شود مسأله قدس فراموش شود. روز قدس، درست تیرى است به قلب این توطئه؛ حرکتى است براى خنثى کردن این توطئه خباثت‌آمیزى که استکبار و صهیونیسم و طرفداران و همکارانشان دست به یکى کرده‌اند تا به‌کلّى مسأله فلسطین را به دست فراموشى بسپارند. روز قدس را بزرگ بدارید. این روز، مخصوص ملت ایران هم نیست؛ در خیلى از نقاط عالم، مردم مؤمن و پرشور، با محدودیتهایى که در کشورهاى خود دارند - چون حکومتها خیلى جاها اجازه نمى‌دهند - روز قدس را گرامى مى‌دارند - به هر حال جمعیتهایى که مى‌توانند این کار را مى‌کنند - ان‌شاءاللَّه امیدواریم امسال هم در مقابل توطئه‌هاى ناجوانمردانه‌اى که علیه ملت فلسطین شده است، روز قدس بتواند مشت محکمى به دهان دشمنان ملت فلسطین و دشمنان دنیاى اسلام بزند.

روزی که مردم مظلوم فلسطین احساس مى‌کنند که ملتها پشت سرشان هستند
این تظاهراتى که این روزها در دنیاى اسلام اتّفاق افتاد خیلى با ارزش بود. این حرکتى که امروز شما مى‌خواهید بکنید و تا میدان فلسطین و مقابل سفارت فلسطین راهپیمایى کنید، بسیار کار با ارزشى است. اینها خیلى ارزش دارد؛ اینها خبرش منعکس مى‌شود و مردم مظلوم فلسطین احساس مى‌کنند که ملتها پشت سرشان هستند. البته ملت ما بحمداللَّه در این زمینه‌ها هیچ وقت کم نگذاشته است؛ هر وقت که براى این قضیه فرا خوانده شده، حضور پیدا کرده و اعلام موضع کرده است. و بالاخره مجامع جهانى و سازمان ملل باید فعّال شوند. این مجامع حقوق بشر که همیشه یا غالباً در خدمت هدفهاى استکبارى‌اند، ولو یکبار هم شده، برخلاف خواسته دستگاههاى استکبارى، به نفع ملتها وارد شوند؛ افکار عمومى را در دنیا به خودشان متوجّه کنند، ظالم و متجاوز را محکوم و ملت مظلوم فلسطین را تأیید کنند. اگر این فشارها انجام گیرد، طرح ایران در مورد فلسطین عملى خواهد بود و متجاوز مجبور خواهد شد. اگر دولتهاى عربى، دولتهاى اسلامى، ملتهاى مسلمان و مجامع جهانى، همه در این راه فعّال شوند، آن کار، عملى است. هر کس که در این زمینه کوتاهى کند، مسلّماً در نظر ملتها، در نظر تاریخ و بالاتر از همه در پیشگاه خداوند متعال مؤاخذ و مسؤول است. همه وظیفه داریم.


7080.jpg



روز سرمشق شدن ملت ایران برای سایر ملتها
مردم ایران به عنوان متولّیان روز قدس، باید کارى کنند که براى دیگر ملتها سرمشق شود؛ چون هر سال ملتهاى دیگر در گوشه و کنار، حتّى در خود اروپا و جاهاى دیگر، به تبع شما روز قدس را گرامى مى‌دارند. شما باید روزبه‌روز این پرچم را سرافرازتر و این کانون درخشندگى و نور را درخشانتر کنید، تا عدّه بیشترى بتوانند استفاده کنند.

روز قدس پشتوانه‌ى امنیت کشور ما هم هست. این را همه‌ى آحاد مردم عزیز ما بدانند؛ هر یک نفرى که روز قدس توى خیابان مى‌آید، به سهم خود دارد به امنیت کشور و امنیت ملت و حفظ دستاوردهاى انقلابش کمک میکند. روز قدس روز بزرگى است، روز مهمى است. ان‌شاءاللَّه امسال، هم در کشور ما و هم در کشورهاى اسلامى دیگر، این روز، باعظمت‌تر از همیشه برگزار خواهد شد.



موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۴/۱۶
وحید شهرکی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی